Pięć sposobów na wydajne zarządzanie restauracją

Pięć sposobów na wydajne zarządzanie restauracją

O sukcesie restauracji decyduje wiele czynników. Oczywiście kluczowe są: wyśmienite jedzenie, przyrządzane ze świeżych i dobrych składników, dogodna lokalizacja, ciekawy wystrój, który tworzy klimat miejsca. To są elementy, na które zwraca uwagę klient „na pierwszy rzut oka”. Są również jednak inne, nie mniej ważne, czynniki, dzięki którym restauracja może pracować sprawnie, szybko i wydajnie. Jak? Dzięki dobremu zarządzaniu i kilku prostym sposobom aby je osiągnąć!

Dobra organizacja pracy w restauracji i obsługa klienta

Współczesny klient restauracji ma wiele oczekiwań i coraz bardziej jest świadom tego, jak powinien być traktowany. Czasy Kawiarni z „Misia” Barei bezpowrotnie minęły. Dzisiaj klient chce mieć możliwość dokonania rezerwacji przez Internet, niekiedy wybrać konkretny stolik, być dobrze i sprawnie obsłużony i mieć możliwość wprowadzenia zmian w zamawianym daniu, zgodnie ze swoimi preferencjami smakowymi lub zdrowotnymi. Nierzadko zdarza się, że klienci proszą o możliwość podzielenia rachunku czy dokonania płatności mieszanej (gotówka + karta). Dobrze zarządzana i otwarta na klientów restauracja musi być gotowa na takie prośby!

Przedstawiamy 5 głównych czynników, dzięki którym restauracja będzie dobrze zarządzania a klient usatysfakcjonowany:

1. Obsługa kelnerska – zwiększenie wydajności

Podczas wzmożonego ruchu kelnerzy muszą sprawnie i bez pomyłek obsługiwać swoich gości. Dobra obsługa kelnerska zależy nie tylko od ich doświadczenia, ale również, a może przede wszystkim, od oprogramowania, na którym pracują. Intuicyjny, logiczny i szybki system zapisywania zamówień, zliczania rachunku (z możliwością podziału płatności) i łatwym wyborem formy płatności jest nie do przecenienia w pracy kelnera. Skrojone na potrzeby restauracji oprogramowanie przyspieszyć  obsługę i zwiększyć wydajność pracy.

Oprogramowanie restauracyjne zdecydowanie ułatwia pracę kelnera, dzięki np. automatycznemu naliczaniu rabatu. Dobry system ułatwia komunikację sala-kuchnia i całkowicie eliminuje problem zamówień, które nie docierały do kucharza.

2. Kucharze – optymalizacja czasu pracy

Czy da się przyspieszyć czas gotowania makaronu, smażenia steka, czy wypiekania ciasta? Nie, ale można usprawnić pracę kuchni, tak, aby kucharze skupieni byli tylko i wyłącznie na gotowaniu! Nowoczesne oprogramowanie gastronomiczne pokazuje szefowi kuchni, które zamówienie jest najpilniejsze i usprawnia komunikację kuchni z salą. System ma możliwość zliczania z wielu zamówień te same dania, co pozwala kucharzowi przygotować je jednocześnie.

3. Zrównoważona gospodarka magazynowa

Każdy manager restauracji wie, jak ważne jest zaopatrzenie i właściwa gospodarka magazynowa. To najczęściej na tym polu restauratorzy popełniają najwięcej błędów. Projektanci oprogramowania dla lokali gastronomicznych również to wiedzą! Nowoczesne i dobrze dobrane oprogramowanie gastronomiczne zapewnia dostęp do analiz i raportów związanych z zaopatrzeniem. Dzięki dobremu zarządzaniu gospodarką magazynową, manager może zdecydować ile, jakich produktów należy zamówić, jakie dania wyeliminować z karty i jak zaplanować dostawy. Zrównoważona gospodarka magazynowa ogranicza straty finansowe restauracji.

Oprogramowanie pomaga w przeprowadzaniu cyklicznych inwentaryzacji magazynów i stanów barowych.

4. Kontrola pracowników

Zgrany, doświadczony i uczciwy zespół to marzenie każdego restauratora. Niestety, branża gastronomiczna narażona jest na nadużycia ze strony personelu, a w konsekwencji na straty finansowe. Dobrze dopasowane oprogramowanie gastronomiczne daje managerowi możliwość podglądu na wszystkie operacje przeprowadzane przez pracowników, udzielone rabaty i nadzór nad stanami magazynowymi. Istnieje możliwość zintegrowania systemu gastronomicznego z monitoringiem i nadzorem nad czasem pracy pracowników.

5. System lojalnościowy

Dobry manager restauracji umie zadbać o swoich stałych klientów i zachęcić nowych. Przygotowanie kart stałych klientów, strategia rabatowa i zniżkowa mogą, a wręcz powinny być nadzorowane przez system. Jego zadaniem jest wspieranie działań marketingowych i PR-owych podejmowanych przez managera restauracji.

System archiwizuje całą historię odwiedzin danego gościa i wyświetla wyniki na żądanie. Dzięki temu łatwiej jest przygotować dobrze dobrany bonus. System generuje raport wydanych kart stałych klientów oraz częstotliwość korzystania z nich.

Aby w pełni wykorzystać potencjał swojej restauracji, warto zainwestować w dobrze dobrane oprogramowanie gastronomiczne.

Intent Sales - oprogramowanie dla biznesu
IoT technologies
Serwis Kas Fiskalnych
Novitus